Nu är jag less

Nu är jag less på engelska lärare som tror att vi i klassen själva ska läsa en text och sedan efter det även spela upp denna som en pjäs.
Nu är jag less på att ha lektioner som inte ger någonting.
Nu är jag less på att ta bussen med maskinframställda tygsäten föreställande bland annat kukar.
Nu är jag less på att se Fallos AKA kuken på torget.
Nu är jag less på att blir andrahandsprioriterad jämt.
Nu är jag less på min mammas gnäll om att jag inte torkat av bordet, ställt in hela familjens disk i diskmaskinen, kört diskmaskinen, tvättat, är uppe för länge på nätterna, är för mycket på datorn, skriver för mycket på internet för det är ju olagligt, om att jag kommer försent till bussen, om att jag en gång fick en böter för fortkörning på skelleftehamnsleden, att hon vill ha barnbarn så därför ska jag inte äta parafinet på osten även om jag aldrig för mitt liv skulle göra det eftersom det är äckligt, att jag inte vaknar på morgonen så att hon själv måste stressa?, om att hon är trött, har ont i huvudet, foten, armen, bröstet, ryggen, fingret, benet, ögat, örat, axel, knä och tå, kinden örfilen få, att hon inte kan gå, är stressad, att det är barnens fel och att hon kommer att få en hjärtinfarkt och dö om vi inte börjar göra saker.
Nu är jag less på att finna att 99% av alla som går på johnbauer är helt invalida och borde gå med i den grupp som Linn ska ta hand om i sommar.
Nu är jag less på alla de fruktansvärt dåliga bilder som sitter uppe i korridorerna på Jhonbauer Gymnasiet i Skell-hell.
Nu är jag less på att inte ha någonting att göra på helgerna.
Nu är jag less på att sitta framför datorn.
Nu är jag less på att jag inte göra annat än att sitta vid datorn.
Nu är jag less på att jag själv skriver att jag är less på att sitta vid datorn och för less för att göra något åt det.
Nu är jag less på att jag själv skriver att jag är less på att sitta vid datorn och less på att jag skriver att jag är för less för att göra det för att egentligen är jag inte för less utan saknar bara motivationen.
Nu är jag less på att jag inte kan se att det faktiskt är roligare att fota än att sitta vid datorn, till exempel.
Nu är jag less på att om jag frågar pappa om hjälp med någonting så är det inte ”Ja visst, kom hit så får vi kolla på det” utan ”Finns det någon garanti kvar?”
Nu är jag less på att ha bror och syster inne i mitt rum av den enkla anledningen att de vill ha datorn.
Nu är jag less på att inte ha pengar, ge mig 11tusen till en ny dator. Ge mig 3 tusen till en ny skärm.
Nu är jag less på att vara 17år gammal och inte få ha varken privatliv eller makt över det.

Nu är jag less people!

~ av genomskinlig på maj 7, 2008.

Ett svar to “Nu är jag less”

  1. Haha, detaljen att du la det i ”Ludvig Olofsson” var pricken över i:et. Underbart. Förövrigt tycker jag om dina listor, de är extremt charmiga. Jag gillar speciellt det om din mor och hennes förkärlek till att berätta om paraffinet på osten.

Kommentera

 
