Verkligen inte en bortskämd blogg det här.

Nu i början efter ett sånt här, relativt, extremt långvarigt bloggstopp så ska man antingen skriva.
”Nu var det extremt länge sen jag skrev i bloggen så jag tänkte att jag skulle skriva en snutt :D”
eller
”Nu tyckte folk att jag skulle skriva lite i min blogg, så därför så har jag bestämt mig för att göra det!”
(För att göra detta klart behöver det inte vara några som sagt till en. Man säger bara så för att lura sig själv om att man har vänner och att bloggen är intressant. Jävla bloggstatestik som tar livslusten från en.)

Valborg! En av de få ickekristna högtiderna som ändå blir… kristen, i alla fall i mammas värld. Fan. Jag var alltså inte i Medle på Valborg! Det kändes väldigt riot. Ett steg ut i den okända världen av valborgsfirande med öl, sprit och spya. Mamma ville ju självklart hemskt gärna veta var jag befann mig. Hon ringde en gång och då svarade Evve. Evve tyckte att jag var dum som inte hade berättat för henne var jag befann mig. Ännu en gång kände jag mig häftig och riot varpå jag sa något i stil med ”Äsch, jag bryr mig inte”.

Fast innan jag kommer för långt från det så hade vi varken öl, sprit eller spya på den här valborgen. Vi åt tacos och drack cola. Jag spelade pajas som jag alltid gör när jag är med personer jag inte riktigt känner och aldrig kommer att komma riktigt in på livet på. Jag måste vara en fruktansvärd pain in the ass. Typ som Jim Carrey varje dag. Jag skulle bli fullkomligt urled på mig själv om jag träffade….jag?

I alla fall så åt vi, sjöng, hade en liten gullig majbrasa som jag och Evve hade kul med att försöka få att brinna. Vi petade och la i blöta löv och så vidare. Jag tror de andra blev irriterade på oss. De satt och sjöng ”Have you ever seen the rain” samtidigt som de fick ett regn av aska i munnen.

Nu kanske inte det här var vare sig det mest komiska och inte heller det mest negativa jag kunde komma på. Men det är ett blogginlägg. Det kommer säkert någon fler dag som Robin spottar tuggummi på mig, vilket han finner väldigt roligt. Förresten så kommer inte Robin att klara av tvåan. Det, mina kära vänner. DET finner jag väldigt roligt.

~ av genomskinlig på maj 2, 2008.

Kommentera

 
