Phillan

Igår hade jag bestämt mig för att köra en riktig hygienrunda. Duscha osv. När jag vaknade så har pappa börjat installera varmvattenpumpen som kommer att värma upp vårat hus hädanefter. Därför så fick jag en smärre chock när jag skulle tvätta ansiktet imorse. Istället för vatten så kom det ur kranen ett ljud. Ett ljud som kan beskrivas som om man vrålar ut sin ilska samtidigt som man kräks. Sanna förklarade vad pappa gjorde och varför det inte gick. Så idag har jag kännt mig ofräsch hela dagen:/

Eftersom dvärgen Jessica ( som är 180 cm lång med sina skor sådetså) lyssnat på Phil Collins så var jag ju förutbestämd att hänga på. *kopiera* I och med att jag laddade hem In The Air Tonight så kom jag fram till att låtar från förr har så jävla mycket mer känsla i sig än de vi lyssnar på nu. Självklart finns det undantag men jag har inte ryst mig igenom en hel låt på länge. Det gjorde jag för den här låten. Sen har Phillan en jävligt skön röst. Den är svår att beskriva men den känns så naturlig. Jo! Där har vi det! Naturlig. Det behövs inget ”wailande”. Inget specialeffektsmedley för att det ska funka. Det är ren och skär sångröst bara. Skönt.

//tillägg

Nu har jag det bevisat också! Han sjunger lika bra live.

~ av genomskinlig på oktober 20, 2007.

Kommentera

 
