Ryck upp mig.

Jag har en ny blogg och jag tänkte jag skulle skriva lite i den nu när jag är på humör. Hoppas du orkar läsa hela.🙂

Min dag började med att jag vaknade till en hemsk måndag. Regn, moln, kallt som in i fan och en mamma som är sur som vanligt. Eftersom jag vaknar 10 minuter innan bussen går så missar jag den. Medans jag väntar på att mamma ska skjutsa mig sätter jag mig och spelar piano en stund. Då kommer min lillasyster och är arg för att jag väckt henne med spelandet. Hon slår och biter mig till oändlighet. Jag tar mig ut från huset och mamma skjutsar till stan. Mamma klagar över min borttappade börs.

I fredags så kunde jag inte hitta åt min börs. Det hade min hjärna så snällt lagt åt sidan. ”Oroa dig inte för det nu” hade den sagt och försäkrat mig om att det skulle lösa sig. När måndagen kom insåg jag den hemska sanningen. 500 kronor, mitt bankkort och mitt busskort (tappar du bort detta måste du betala 300kr) ligger i denna svarta läderbörs. Detta drog ner mitt humör till ännu en ny dimension av mörker.

När jag väl är på skolan så har jag absolut ingen motivation till att göra någonting. Vi har fått ett nytt projekt som jag knappt kommer vad det handlar om nu. Dessutom har jag tydligen glömt att skicka in något annat arbete. Usch fy blä. *

Lunch. Detta hade jag längtat efter. Det var hyfsat god mat på menyn. Köttbullar och stuvade makaroner. Självklart milslång kö. Men hade jag inte ställt mig hade det blivit ännu värre. Nåväl. När jag står där i kön så får jag ett telefonsamtal. Samtalet bestod i sin korthet av detta. :

”Hej. Detta är från Jeloin Data i Skellefteå. Vi kommer att ta 1150 kronor av dig för att vi har gjort ett jobb du själv kunnat göra på 10 minuter hemma. Vänligen respektera detta och hosta upp pengarna. ”

Eftersom jag inte kan vara arg på direkten utan behöver tid till att bli efterklok så lägger jag på och börjar ta ut min ilska. Jag är högljud som vanligt. Skriker och gormar över hur de jävla idioterna på Jeloin Data beter sig. Detta tycker alla andra är störtroligt. Tro mig. När man är riktigt förbannad och folk skrattar åt en. Ingen trevlig upplevelse.
När jag sitter där och förklarar varför jag ska betala 1150 kronor för ingenting så får jag ett hårt slag i bakhuvudet. Det gör förjävligt ont. Klasspersonen som slagit mig ler nu mot mig och säger. ”Coola ner”.

Även om jag fortfarande är sur så coooolar jag ner.  Den meningslösa rasten kommer. Låst klassrum. Ingen gör någonting alls utan vi står stilla i. Jag går ut en stund. Ringer min vän. Jag tar ut en viss del utav min ilska. Det var dumt och totalt missriktat.

Äntligen dagen är slut. Nu är det bara den långa bussfärden hem. Jag är så trött att jag somnar av och till på vägen. Sen kommer jag på att jag ska fråga busschaffören om han har fått in en börs. Det hade han. Det är min börs och jag blir väldigt glad och tacksam över att ha fått tillbaka den.  Det dränker alla mina sorger. Min hjärna har ännu en gång kraften att lägga undan 1150 spänn. Säga ” Det löser sig ”.

Dock är inte dagen slut. Snart så måste jag ringa min far. ”Hej pappa. Jeloin vill ha 1150 kronor för absolut ingenting. Det gick inte på garantin. ” ” JAHA! DET VAR DÅ MÄRKVÄRDIGT. SA JAG INTE DET HÄR KANSKE? VA?”

Äsch. Ryck upp mig.

~ av genomskinlig på oktober 8, 2007.

2 svar to “Ryck upp mig.”

  1. Lät som en förjävla bra dag det där må jag säga.

    Du ska dock vara tacksam över att du faktiskt fick igen plånboken, det är sjukt ovanligt. Men 1150 kronor att betala var ju ingen direkt hit, men ska verkligen du betala det?

  2. Jag ska fan i mig inte betala det. Det kommer nog bli så ändå:/ Känns som att kasta pengar i sjön. För de ha verkligen inte gjort något för att förtjäna det.

    Jag ska försöka få med en kille ifrån klassen. Han kan mycket om datorer och är bra på att argumentera. Vi ska gå dit och fråga vad de egentligen håller på med.

    Men ja. Jag är glad över plånboken🙂

Kommentera

 
